مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مشخصات بیماری سندرم کبد چرب هموراژیک در طیور

سندرم 
کبد چرب هموراژیک در طیور این بیماری در سال 1956 به وسیله آقای کاچ گزارش شد . عموماً در پرنده ها محصور در قفس و تغذیه گردیده با جیره های لبریز انرژی و اکثر اوقات در فصل گرما رخ می دهد . ارتقاء چربی در کبد یار با درجات متفاوتی از خونریزی ، قابلیت و امکان ایجاد با تغذیه ناخواسته غذای مالامال انرژی یا این که با به عمل بردن اسـتروژن ظهور می نماید . در دمای c ° 26 و جیره با 3000 kcal / kgمرگ و میر 20% می‌باشد .
علامتها
ظاهری: کاهش شدید تخمگذاری (از حدود 80 به 50% ) ، ارتقاء تدریجی مرگ میرگله ، حدود10%گله25-30%چاق تر از حد معمول می شوند ، ظواهر بخش اعظم طیوران تندرست اما تاج وریش در برخی زردکمرنگ میباشد .
علائم
کالبد شکافی: کبـد متـورم،چرب ، همراه با خون‌ریزی ، کبد ترد و قطع کردن هر قطعه از لوب ها خلل است .کبـد زرد رنگ کم رنگ ، حفره شکمی زرد کم رنگ و همـراه با چربی .
درجات
خون‌ریزی کبد: SCORE LIVER 1- سوای خونریزی2- خون ریزی از0 تا5%کاهش استرادیول پلاسما از165به267 pg/ml ، تغییردر ساختمان 1-25(OH2)D3 واختلال در متابولیسم کلسیم ، کاهش کلسیم خون مرغهای در گیر به 74 mg/100ml . فسفر بیش از کلسیم ذیل تاثیر قرار می گیرد .
کارداران
موثر در پیدایش بیماری دربرگیرنده مورد ها ذیل می باشد : دست اندرکاران هورمونی ، دمای محفظه و دست اندرکاران تغذیه ای .
کارداران
هورمونی: استروژن زیادهمراه انرژی بسیار باعث افزایش لیپید کبد وافزایش خونریزی کبد می شود . پروژسترون پلاسما هم با شیوع دارای ربط می‌باشد . تیروئید بادخالت در متابولیسم منجر کاهش تجمع چربی می شود NKK سبب ساز کاهش مقدار ومیزان لیپید کبد در طیوران استروژنیزه شده می شود .
دمای
محیطی : بیشترین تلفات درگرمترین ایام سال حادثه می افتد .
ماشین جوجه کشی
 در دمای میانگین تا بالا 25-30° c)) وجود تعادل مثبت انرژی را داریم . استروژن دوچندان دردماهای فراتر مضرتراست . 
دست اندرکاران
تغذیه ای: تنها در هنگام تعادل مثبت انرژی صورت می دهد . تغذیه تحمیلی مرغان پیر به میزان150% تغذیه از روی اراده به برهه زمانی 2 تا3 هفته ، انرژی مصرفی در دو موقعیت برابر بوده البته انرژی ذخیره ای در تغذ یه ناخواسته خیلی عمده میباشد .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده