مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» كاربرد مدل تابعيت تصادفي در تجزيه ژنتيكي توليد تخم مرغ

در این تحقیق تغییرات ژنتیکی رکوردهای دوره‌ای تعداد 21245 تخم مرغ با استفاده از دسته تابعیت تصادفی مورد تحلیل قرار گرفت . داده ها رکورد‌گیری گردیده مربوط به 2310 پرنده بود که فرزندان 46 بابا و 618 مادر بودند . بدین مراد 2257، 2205، 2102، 1965 رکورد تعداد تخم مرغ به ترتیب در 32-20 هفتگی، 44-33 هفتگی، 56-45 هفتگی، 68-57 هفتگی جمع‌آوری شدند . در گونه موضوع به کار گیری همه اثرات اثبات (سن و نوبت جوجه‌کشی) و اثرات تصادفی (اثرات ژنتیکی صعودی بدون واسطه و اثرات محیط همیشگی حیوان) گنجانده شدند . تجزیه ژنتیکی مشاهدات با استفاده از گونه ملیت تصادفی با درجات برازش 2 تا 4 برای اثرات ژنتیکی افزایشی و اثرات محفظه مستمر پرنده انجام شد . بر این مبنا نوع تابعیت تصادفی با درجه برازش سه برای اثرات ژنتیکی صعودی و مرتبه برازش دو برای اثرات محیط همیشگی حیوان به تیتر شایسته ترین نوع گزینش شد . اندازه وراثت پذیری برآورد شده برای عصر اول، دوم، سوم و چهارم به ترتیب 43/0، 12/0، 16/0 و 11/0 به دست آمد . نسبت واریانس محیط دائمی به واریانس فنوتیپی نیز از 38/0 برای زمان اول به 6/0 برای زمان چهارم ارتقاء یافت . در این مطالعه وحدت های ژنتیکی فی مابین دوره‌های متفاوت ساخت تخم مرغ برآورد شد . همبستگی‌های ژنتیکی نشان اعطا کرد که ایجاد تخم مرغ در هر زمان تولید از لحاظ ژنتیکی یک صفت جدا محسوب میگردد . گزینش بر شالوده تعداد تخم مرغ در اوایل ایجاد می تواند در بهبود ژنتیکی ساخت تخم‌مرغ در همه دوره‌های ایجاد دارای فایده باشد . هر چه رکوردهای تولید بخش اعظم باشد می‌توان اعتنا تعیین و در سود مقدار ترقی ژنتیکی را ارتقاء اعطا کرد . 
LDL
وHDL كلسترول چیستند؟ چربی ها عموماً با اتصال به پروتئین های خاصی به اسم لیپوپروتئین ها در تن حركت می كنند .
لیپوپروتئین ها دارنده سطح ثابتی در جریان خون میباشند . این مواد در بدن ذخیره و با چربی ها تركیب می شوند . ساختمان شیمیایی و نقش آن‌ها در متابولیسم تن پیچیده است .
عمده كلسترول موجود در خون (70درصد آن ) توسطLDL3 حمل می شود .LDL كلسترول را از كبد می گیرد و به بافت های تن می پیروزی . افزایشLDL خون باعث ارتقا خطرCHD می شود . كلسترول باقی‌مانده توسطHDL4 حمل می شود كه سبب مصرف كلسترول و كاهش خطرCHD می شود .
ماشین جوجه کشی

افزایش
كلسترول خون و خطرCHD زمانی كه جریان خون به سمت عضله قلب با گرفتگی سرخرگ های كرونر مختل شود ،CHD می تواند سبب مرگ می شود . دو فرایند کلیدی در این فرآیند دخالت دارند: تصلب شرایین ( مشقت بار شدن سرخرگ ها ) و ترومبوز( ساخت لخته خونی باطن رگ ها) حادثه ها پیچیده ای كه بر روی سلول ها اثر می كنند و منجر آتروما5 می شوند ، در طی دهه های پیشین مورد تحلیل قرار گرفته اند . مقدمه عملكرد بدِ سلول های لایه داخلی دیواره سرخرگ ها منجر جراحت به آنها می شود ، در نتیجه گلبول های سفید خون بنام مونوسیت ها به این قسمت می آیند و به ماكروفاژها ( سلول های بیگانه خوار) تبدیل می شوند و کار فیلتراسیون لایه داخلی سرخرگ ها را مختل می كنند، در سود دیواره سرخرگLDL اكسید شده را از خون بر می داراست . تكرار این آسیب باعث می شود تولید چربی ها و بقیه فرآورده های سلولی كه در آتروما شركت دارا‌هستند بر روی دیواره داخلی سرخرگ ادامه یابد و در غایت سبب ساز مسدود شدن سرخرگ شود .
افزایشLDL خون یكی از عوامل اصلی استارت و تداوم بیماری هایCHD می‌باشد .
موقعیت آنتی اكسیدانی دیواره سرخرگ ها از دست اندرکاران بازدارندهCHD است و مطالعات اثبات كرده كه وجود مقدار كافی ویتامینE( آنتی اكسیدان قوی ) از جراحت لایه داخلی دیواره سرخرگ ها كه ناشی از انباشت كلسترول است، خودداری می كند

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده