مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هچر

هچر 
آن گاه از محافظت و رعایت اصول و حفظ از تراز ی ستر به مرحله ی هچر می رسیم که از نظر مدت ی زمانی به روزهای ۱۳ به بعد از آن تا ۱۷ تخم بلدرچین مربوط می شود در این مرحله به تخم ها اعتنا فرمائید و در شرای یک یا این که دو تخم پوسته ی انها در درحال حاضر شکستن و یا به اصطلاح خط دار گردیده هست برهه زمانی انتقال تخم ها رسیده می‌باشد که این سطح با تراز ی گذشته از حیث تنظیم دما، رطوبت، اکسیژن و تهویه مختلف میباشد در سطح ی هچر ما دیگر چرخش تخم نداریم . در تحت به پاره ای از نکات کلیدی این مرحله و نیز چنین تفاوتش با سطح ی ستر می پردازیم .



دما
دما در این سطح ۳ الی ۵ سکو ی سانتی گراد پایین خیس از عصر ی ستر قرار می گیرد و علت این امر آن می باشد که دمای تن جوجه ها بالا می باشد پس بایستی دمای دستگاه را به پایین کشاند .

ماشین جوجه کشی

رطوبت
رطوبت را در این برهه زمانی ۱ الی ۲۰ مرتبه بایستی بالا برد تا تخم ها به راحتی شکسته و جوجه ها بیرون بیایند و رطوبت بالا در این برهه زمانی به مسئله ناچیز آبی‌رنگ و دی هیدراته شدن جوجه ها اندک می نماید . یعنی جوجه ها در گیر اندک آبی رنگ نمی شوند .



اکسیژن
و تهویه در این سطح اکسیژن و تهویه ی مطلوب با گشوده و بسته شدن و در اختیار گرفتن روزنه های تهویه ارتقاء می یابند .



سبدها
انتقال تخم ها از تراز ی ستر به سمت هچر با تغییر‌و تحول سبدهای حفظ هم همپا میباشد که سبد های هچر دارای کانال های کافی برای انتقال هوا و نیز چنین زبری کف سبد برای راحتی پای جوجه و نیز سقف برای اینکه جوجه ها بسیار جابجا نشوند طراحی گردیده است .

نکته: در سطح ی هچر موضوعی که دوچندان حیاتی هست باکتری ها و آلودگی هایی میباشد که توسط جوجه ها به وجود می آید و خود آن ها در پیش‌روی این باکتری ها مقاوم نیستند پس ضدعفونی محفظه باید مسئله اعتنا قرار گیرد .

نکته: انتقال از سطح ی ستر به هچر به هیچ عنوان طاقت فرسا نمی باشد با رعایت اعتنا می توانید این مرحله را به پایان برسانید .



سود
گیری و صحبت آخر در این مطلب تلاش شد تراز ی ستر و سطح ی انتقال و سطح ی هچر یک دستگاه جوجه کشی بلدرچین را به رخ کاربردی توضیح دهیم اعتنا به دما، اکسیژن، رطوبت و چرخش تخم ها در تراز ی ستر و توجه به شرایط اتاق انتقال یا این که تغییر تحول دادن دما، رطوبت، اکسیژن و یا این که تغییر تحول سبد ها در تراز ی انتقال و هچر مضاعف مهم می‌باشد امیدوارم با رعایت این نکات به موفقیت چشمگیری دست پیدا نمائید . و در اخر از این که مطالب و مقاله ها علمی ما که حاصل پژوهش، تحقیق، گفتمان با پرورش دهندگان پیروز می‌باشد را مطالعه و ما را حمایت می فرمائید زیاد سپاسگذاریم .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده